Spatially correlated exit strategies in the baking industry
Artículo de revista
2007
Taylor and Francis Group
This article uses a unique data set to analyse economic factors that explain firm exit and the interrelation across firms in space when exiting. Results show the effectiveness of modelling spatial correlation in a logit exit model.
Indeed, in our application, reliable statistical results could only be drawn from our data when including spatial correlation in the model. Este artículo utiliza un conjunto de datos único para analizar los factores económicos que explican la salida de empresas y la interrelación entre empresas en el espacio al salir. Los resultados muestran la efectividad de modelar la correlación espacial en un modelo de salida logit. De hecho, en nuestra aplicación, solo se pudieron obtener resultados estadísticos confiables a partir de nuestros datos cuando se incluía la correlación espacial en el modelo.
Descripción:
Spatially correlated exit strategies in the baking industry_organized.pdf
Título: Spatially correlated exit strategies in the baking industry_organized.pdf
Tamaño: 477.0Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: Spatially correlated exit strategies in the baking industry_organized.pdf
Tamaño: 477.0Kb
PDFLEER EN FLIP