Publication: MUNDOS VIRTUALES INMERSIVOS PARA EDUCACIÓN, TRABAJO COLABORATIVO Y SIMULACIÓN
Files
Authors
Abstract (Spanish)
Abstract (English)
Extent
Copyright © 2013 Asociación Colombiana de Facultades de Ingeniería (ACOFI), International Federation of Engineering Education Societies (IFEES)
Collections
Collections
References
Aronson, E., y Patnoe, S. (1997): The Jigsaw Classroom. Building Cooperation in the Classroom. United Status, Longman (segunda edición).
Baker, S. Wentz, R y Woods M. (2009). Using Virtual Worlds in education: Second life as educational tools. Teaching of Psychology, 36: 59–64, 2009
Silberman M. (1998) Active learning: 101 strategies to teach any subject
Álvarez, O. P., Murcia, P., Cáceres, L. (2011) Pertinencia y condiciones facilitadoras del uso deambientes inmersivos virtuales para mediar procesos de aprendizaje colaborativo. Escuela Colombiana de Ingeniería, Universidad Del Rosario. Bogotá D.C, Colombia.ISSN 2145-7093. Estado del Arte de la Informática en Colombia. RIBIE_COL-2011.
Cheney, A., Matzen, N., Sanders, R., Bronack, S., Riedl, R. & Tashner, J. (2008). Social Constructivism in a 3D Immersive World. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2008 (pp. 2922-2929).
Calzadilla, María E. (2007) Aprendizaje colaborativo y tecnologías de la información y la comunicación. http://www.rieoei.org/deloslectores/322Calzadilla.pdf consultado Mayo de 2013.
Carr, D., Oliver, M. & Burn, A. (2008). Learning, teaching and ambiguity in virtual worlds. Proceedings of ReLIVE08. Milton Keynes: Open University. Consultado en Mayo 2013 http://learningfromsocialworlds.wordpress.com/paper-for-relive-08-at-the-ou/