Publication: Uso de la Ingeniería inversa como metodología de enseñanza en la formación para la innovación
Authors
Authors
Abstract (Spanish)
Abstract (English)
Extent
Collections
Collections
References
Cárdenas Zorro, M. J. (2011). De la sociedad industrial a la sociedad post industrial: Reflexiones históricas sobre el caso colombiano. Revista de Negocios internacionales, 67-90.
Kalmanovitz, S. (2007). Colombia en las dos fases de globalización. . Seminario Internacional sobre la Globalización. , (pág. 2). La Habana, Cuba.
Linsey, J., Talley, A., Jensen, D., & Wood, K. (2009). From Tootsie Rolls to Broken Bones: An Innovative Approach for Active Learning in Mechanics of Materials. Advances in EngineeringEducation, 1-23
Oppenheimer, A. (2012). ¡Basta de Historias! La obsesión latinoamericana con el pasado y las doce claves del futuro. Bogota D.C.: Panamericana.
Otto, K., & Wood, K. (1998).Reverse Engineering and Redesign Methodology. Research in Engineering Design, 226-243.
Rockefeller Foundation. (2003). Volume 1: Knowledge Flows, Innovation, and Learning in Developing Countries. Recuperado el 18 de Febrero de 2013, de www.un.org: http://unpan1.un.org/intradoc/groups/public/documents/apcity/unpan017425.pdf
Wanamaker, T., & Miller, C. (2012).Implementing reverse Engineering Methodology into First Year Engineering Curricula from a Stundent Perspective.66th EDGED mid-Year Conference Proceedings (pág. 133). Galveston, Texas: Purdue University.
White, P. L. (2011). Introduction to Engineering: A Case Study of an Interdisciplinary Course in Mathematics, Science, and Technology. Ontario: Faculty of Education, Brock University St. Catharines.
Wood, K., Jensen, D., &Bezdek, J. (Jul 2001). Reverse engineering and redesign: Courses to incrementally and systematically teach design. Journal of EngineeringEducation, 363.