Publication: Inspirando como mentores proyectos innovadores
Loading...
Files
Authors
Abstract (Spanish)
El ensayo analiza el impacto del programa Inspira 2024-2, que conecta a estudiantes de grado once con el entorno universitario mediante mentorías dirigidas por estudiantes de la Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito. Destaca el desarrollo de habilidades clave y el uso de Design Thinking, así como áreas de mejora como la documentación de experiencias previas y una mayor integración universitaria. Finalmente, propone estrategias para fortalecer el programa como modelo de orientación vocacional.
Abstract (English)
The essay analyzes the impact of the Inspira 2024-2 program, which connects eleventh grade students with the university environment through mentoring sessions led by students from the Julio Garavito Colombian School of Engineering. It highlights the development of key skills and the use of Design Thinking, as well as areas for improvement such as the documentation of previous experiences and greater university integration. Finally, it proposes strategies to strengthen the program as a model for vocational guidance.
Director
Advisors/Directors
Extent
21 paginas.
Collections
Collections
How to cite
APA
Martínez Peña, Daniel Fernando (2024). Inspirando como mentores proyectos innovadores.
MLA
Martínez Peña, Daniel Fernando. "Inspirando como mentores proyectos innovadores." 2024.
Chicago
Martínez Peña, Daniel Fernando. 2024. "Inspirando como mentores proyectos innovadores."