Publication: Project Based Learning for Electrostatics
Authors
Abstract (Spanish)
Extent
Collections
References
Kelly, J., Rethinking the elementary sciencie methods course, a case for content y pedagogy and informal sciencie education, International Journal of Science Education 14, 755-777 (1999).
Gil, D., La metodología científica y la enseñanza de las ciencias: unas relaciones controvertidas, Enseñanza de las Ciencias 4, 111-121(1986).
Gil, D. y Payá, J., Los trabajos prácticos de Física y Química y la metodología científica, Revista de Enseñanza de la Física 2, 73-79 (1988).
Hernández, C., Aprendizaje de la Física en estudiantes de diseño Industrial dentro de una innovación pedagógica consistente en el constructivismo, Tesis de Maestria en Educación, Uniandes, (2004).
Blank, W., Authentic instruction. In W.E. Blank & S. Harwell (Eds.), Promising practices for connecting high school to the real world (pp. 15–21). Tampa, FL: University of South Florida. (ERIC Document Reproduction Service No. ED407586, 1997)
Edwards, K. M., Everyone’s guide to successful project planning: Tools for youth. (Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory, 2000.)
Thomas, J.W., Project based learning overview. Novato, CA: Buck Institute for Education. http://bie.org/resources. Visited in March 15, 2015.
Dickinson, K.P., Soukamneuth, S., Yu, H.C., Kimball, M., D’Amico, R., Perry, R., et al. Providing educational services in the Summer Youth Employment and Training Program [Technical assistance guide]. Washington, DC: U.S. Department of Labor, Office of Policy & Research. (ERIC Document Reproduction Service No. ED420756, 1998)
Collazos, C. A., Enseñanza de la conservación del momento angular por medio de la construcción de prototipos y el aprendizaje basado en proyectos, Lat. Am. J. Phys. Educ. 3, 428-432 (2009).
Collazos, C. A., Prototipo para la Enseñanza de la dinámica rotacional (conservación del momento angular), Lat. Am. J. Phys. Educ. 3, 446-448 (2009).
Collazos, C. A., Prototipo para la Enseñanza de la dinámica rotacional (Momento de Inercia y teorema de ejes paralelos), Lat. Am. J. Phys. Educ. 3, 619-624 (2009).
Collazos, C. A. y Mora C. E., Prototipo para medir Fuerza Centrípeta en función de masa, radio y periodo, Lat. Am. J. Phys. Educ. 5, 520-525 (2011).
Collazos, C. A. y Mora C., Experimentos de Mecánica con temporizador de bajo costo, Revista Brasileira de Ensino de Física 34, 4311-4134 (2012).
Collazos, C. A. y Mora C., Quantitative analysis to the teaching of the rotational dynamics (Hypothesis test and survey), Lat. Am. J. Phys. Educ. 6, Suppl. I, 430-435 (2012).
Page of Carlos Collazos, http://www.fisicacollazos.260mb.com. Visited March 15, 2015.
Riley M., Test Bank, (Ed. W. H. Freeman and Company, New York, 2003).
Hake, R. R., Interactive-engagement vs traditional methods: A six-thousand-student survey of mechanics test data for introductory physics courses, American Journal Physics 66, 64-74(1997).