Project Based Learning for Electrostatics
Artículo de revista
2015
Latin-American Journal of Physics Education
This paper presents the results of the teaching strategy based in The Construction of Prototypes (TCP) and Project
Based Learning (PrBL) which was applied in a course of electricity and magnetism for engineering students of two
universities in Bogotá-Colombia. This research has been focused on developing three projects, namely: electroscope,
Torsion Balance Coulomb, Van de Graff generator. We present our Analysis result obtained using psychometric tools
such as Hake gain. In addition, the strengths and difficulties of the strategy employed compared to traditional
instruction are presented. Este trabajo presenta los resultados de la estrategia pedagógica fundamentada en La Construcción de Prototipos (LCP)
y el Aprendizaje Basado en Proyectos (ApBP) que fue aplicada en cursos de Electricidad y Magnetismo para
estudiantes de ingeniería de dos universidades en Bogotá-Colombia. Este artículo se enfoca en tres temáticas:
Electroscopio, Balanza de Torsión y Generador de Van de Graff. El trabajo presenta fortalezas y dificultades de la
estrategia empleada en comparación con la instrucción tradicional.
Descripción:
Project Based Learning for Electrostatics.pdf
Título: Project Based Learning for Electrostatics.pdf
Tamaño: 394.3Kb
PDF
Título: Project Based Learning for Electrostatics.pdf
Tamaño: 394.3Kb