Mostrar el registro sencillo del ítem
Project Based Learning for Electrostatics
dc.contributor.author | Mora, César | |
dc.contributor.author | Collazos, Carlos | |
dc.contributor.author | Otero, Ricardo | |
dc.contributor.author | Isaza, Jaime | |
dc.date.accessioned | 2021-09-13T14:30:19Z | |
dc.date.accessioned | 2021-10-01T17:53:24Z | |
dc.date.available | 2021-09-13T14:30:19Z | |
dc.date.available | 2021-10-01T17:53:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1870-9095 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/1719 | |
dc.description.abstract | This paper presents the results of the teaching strategy based in The Construction of Prototypes (TCP) and Project Based Learning (PrBL) which was applied in a course of electricity and magnetism for engineering students of two universities in Bogotá-Colombia. This research has been focused on developing three projects, namely: electroscope, Torsion Balance Coulomb, Van de Graff generator. We present our Analysis result obtained using psychometric tools such as Hake gain. In addition, the strengths and difficulties of the strategy employed compared to traditional instruction are presented. | spa |
dc.description.abstract | Este trabajo presenta los resultados de la estrategia pedagógica fundamentada en La Construcción de Prototipos (LCP) y el Aprendizaje Basado en Proyectos (ApBP) que fue aplicada en cursos de Electricidad y Magnetismo para estudiantes de ingeniería de dos universidades en Bogotá-Colombia. Este artículo se enfoca en tres temáticas: Electroscopio, Balanza de Torsión y Generador de Van de Graff. El trabajo presenta fortalezas y dificultades de la estrategia empleada en comparación con la instrucción tradicional. | spa |
dc.format.extent | 5 páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Latin-American Journal of Physics Education | spa |
dc.source | https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5514751 | spa |
dc.title | Project Based Learning for Electrostatics | spa |
dc.type | Artículo de revista | spa |
dc.description.notes | 1. César Mora - Carlos Collazos Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada del Instituto Politécnico Nacional, Av. Legaria 694, Col. Irrigación, C. P. 11500, México D. F. 2. Ricardo Otero - Jaime Isaza Escuela Colombiana de Ingeniería, Ak. 45 No. 205-59, Autopista Norte, Bogotá D. C., Colombia. | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.contributor.researchgroup | Innovación docente e investigación educativa | spa |
dc.publisher.place | México. | spa |
dc.relation.citationedition | Lat. Am. J. Phys. Educ. Vol. 9, No. 4, Dec. 2015. | spa |
dc.relation.citationendpage | 5 | spa |
dc.relation.citationissue | 4 | spa |
dc.relation.citationstartpage | 1 | spa |
dc.relation.citationvolume | 9 | spa |
dc.relation.indexed | N/A | spa |
dc.relation.ispartofjournal | Latin-American Journal of Physics Education | spa |
dc.relation.references | Kelly, J., Rethinking the elementary sciencie methods course, a case for content y pedagogy and informal sciencie education, International Journal of Science Education 14, 755-777 (1999). | spa |
dc.relation.references | Gil, D., La metodología científica y la enseñanza de las ciencias: unas relaciones controvertidas, Enseñanza de las Ciencias 4, 111-121(1986). | spa |
dc.relation.references | Gil, D. y Payá, J., Los trabajos prácticos de Física y Química y la metodología científica, Revista de Enseñanza de la Física 2, 73-79 (1988). | spa |
dc.relation.references | Hernández, C., Aprendizaje de la Física en estudiantes de diseño Industrial dentro de una innovación pedagógica consistente en el constructivismo, Tesis de Maestria en Educación, Uniandes, (2004). | spa |
dc.relation.references | Blank, W., Authentic instruction. In W.E. Blank & S. Harwell (Eds.), Promising practices for connecting high school to the real world (pp. 15–21). Tampa, FL: University of South Florida. (ERIC Document Reproduction Service No. ED407586, 1997) | spa |
dc.relation.references | Edwards, K. M., Everyone’s guide to successful project planning: Tools for youth. (Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory, 2000.) | spa |
dc.relation.references | Thomas, J.W., Project based learning overview. Novato, CA: Buck Institute for Education. http://bie.org/resources. Visited in March 15, 2015. | spa |
dc.relation.references | Dickinson, K.P., Soukamneuth, S., Yu, H.C., Kimball, M., D’Amico, R., Perry, R., et al. Providing educational services in the Summer Youth Employment and Training Program [Technical assistance guide]. Washington, DC: U.S. Department of Labor, Office of Policy & Research. (ERIC Document Reproduction Service No. ED420756, 1998) | spa |
dc.relation.references | Collazos, C. A., Enseñanza de la conservación del momento angular por medio de la construcción de prototipos y el aprendizaje basado en proyectos, Lat. Am. J. Phys. Educ. 3, 428-432 (2009). | spa |
dc.relation.references | Collazos, C. A., Prototipo para la Enseñanza de la dinámica rotacional (conservación del momento angular), Lat. Am. J. Phys. Educ. 3, 446-448 (2009). | spa |
dc.relation.references | Collazos, C. A., Prototipo para la Enseñanza de la dinámica rotacional (Momento de Inercia y teorema de ejes paralelos), Lat. Am. J. Phys. Educ. 3, 619-624 (2009). | spa |
dc.relation.references | Collazos, C. A. y Mora C. E., Prototipo para medir Fuerza Centrípeta en función de masa, radio y periodo, Lat. Am. J. Phys. Educ. 5, 520-525 (2011). | spa |
dc.relation.references | Collazos, C. A. y Mora C., Experimentos de Mecánica con temporizador de bajo costo, Revista Brasileira de Ensino de Física 34, 4311-4134 (2012). | spa |
dc.relation.references | Collazos, C. A. y Mora C., Quantitative analysis to the teaching of the rotational dynamics (Hypothesis test and survey), Lat. Am. J. Phys. Educ. 6, Suppl. I, 430-435 (2012). | spa |
dc.relation.references | Page of Carlos Collazos, http://www.fisicacollazos.260mb.com. Visited March 15, 2015. | spa |
dc.relation.references | Riley M., Test Bank, (Ed. W. H. Freeman and Company, New York, 2003). | spa |
dc.relation.references | Hake, R. R., Interactive-engagement vs traditional methods: A six-thousand-student survey of mechanics test data for introductory physics courses, American Journal Physics 66, 64-74(1997). | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.subject.armarc | Densidad eléctrica | spa |
dc.subject.armarc | Electric charge and distribution | eng |
dc.subject.proposal | Project-based learning | spa |
dc.subject.proposal | Prototypes | spa |
dc.subject.proposal | Electrostatic | spa |
dc.subject.proposal | Aprendizaje basado en proyectos | spa |
dc.subject.proposal | Prototipos | spa |
dc.subject.proposal | Electrostática | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART | spa |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
AP - Innovación Docente e Investigación Educativa – INNOVAD-IE [26]
Clasificación B- Convocatoria 2018.